De espresso-machine is overleden, lang leve de espreso-machine!

Aan het begin van het jaar dachten we al een aantal keer ons espresso-apparaat de geest zou geven, maar na een goede schoonmaakbeurt deed hij het elke keer toch weer naar behoren.
Na onze vakantie bleef het echter tobben. Stoomophoping op plekken die niet zouden mogen, slechte doorloop als er dan eindelijk koffie gezet kon worden en regelmatig een plasje water onder het apparaat.

Natuurlijk geven wij het dan niet gelijk op. Ik (M) heb het apparaat zo ver als mogelijk uit elkaar gehaald, maar aan al die onderdelen zag ik niets geks. Alles leek schoon en goed. Toch konden we helemaal geen koffie er meer mee zetten.

Gisteren hebben we de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe besteld. Een iets luxer model, met iets meer opties, maar nog steeds één (bijna) helemaal aan de onderkant van de prijsrange.

We hebben ons eerst georiënteerd via internet, zijn toen in een fysieke winkel (Mediamarkt) het apparaat gaan bekijken, maar hebben het uiteindelijk toch via internet gekocht. De prijs scheelde simpelweg te veel om het gelijk in de winkel mee te nemen. Plus dat via de webwinkel waar we nu besteld hebben, we ook nog Euroclix sparen met deze bestelling.

Hopelijk kunnen we vanavond genieten van ons eerst bakje koffie uit ons nieuwe apparaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *