Trage bank (2)

Vorige week schreef ik mijn frustratie al op over het trage reageren van onze bank op mijn verzoek om een afspraak te maken met een hypotheekadviseur. Maar het kan nog erger. Na het laatste telefoontje heb ik tot vrijdag mogen wachten voordat ik wederom gebeld werd door weer een andere medewerker van De Bank.

En die mocht me wel helpen als ik alleen wilde aflossen en niet de spaarhypotheek wilde inkorten. Hij kon me wel een schatting van de nieuwe bedragen geven, maar ik moest toch echt met een adviseur praten. Dus hij ging zorgen dat ik (weer) teruggebeld ging worden voor een afspraak.

Intussen liet de medewerker wel vallen hoeveel van mijn huidige premie daadwerkelijk in de spaarhypotheek wordt gestort. Dat is €151 van de €162 die we betalen. 7% van de inleg zijn we dus elke maand kwijt. Dat valt me eigenlijk tegen.

Anyway, als het in dit tempo doorgaat gaat het niet lukken om per 1 maart de aflossing te doen.

6 antwoorden op “Trage bank (2)”

  1. Misschien uitkijken naar een andere bank?
    Vervelend zo'n bank, en eigenlijk noemen met naam en toe naam misschien dat ze daarna wel iets vlugger worden?

  2. Ik vraag me af in hoeverre je hier een klacht van kan maken, er is toch wel een organisatie die banken controleert en terecht wijst? Probeer eens bij Kifid.
    En er zal vast ook een termijn vaststaan over contact en info krijgen(en dus de juiste adviseur aan de telefoon krijgen)

  3. Ja, je hebt steeds minder in te brengen bij de banken.
    Is die 11 euro verschil dan voor de risicopremie?
    Misschien toch een betaalde afspraak maken met de adviseur, dan kun je alle wensen op tafel leggen. Het kost je dan wel een paar centen, maar dan heb je wel alles geregeld.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.